Wczoraj w mediach pojawiły się plotki na temat skopiowania przez ekipę Saubera oryginalnego projektu McLarena, który poprzez wlot w przedniej części auta kieruje powietrze na tylne skrzydło pomagając w jego tzw. przeciągnięciu na długich prostych.
Tak szybkie skopiowanie skomplikowanej struktury nie jest raczej możliwe, a jak zapewnia Pedro de la Rosa, system Saubera nie jest kopią rozwiązania McLarena.„Wiedziałem nieco na temat tego nad czym pracuje McLaren” mówił dla Autosportu Hiszpan. „Ale to system Saubera. To inny system.”
Przypomnieć należy także, że do ostatnich chwil przed zimowymi testami Pedro de la Rosa cały czas był oficjalnym kierowcą testowym McLarena, który miał jako pierwszy poprowadzić bolid MP4-25 na torze w Walencji. Ostatecznie Hiszpan został zatrudniony przez Petera Saubera.
Na chwilę obecną nie wiadomo jeszcze czy zespół zdecyduje się użyć nowego rozwiązania, ani jak ono dokładnie ma działać.
„Szczere, to nowy system. Musze wsiąść do bolidu i go sprawdzić- gdzie on się znajduje i jak go używać! Aktualnie jesteśmy na tym etapie. Więcej będę wiedział później.”
„To prototyp. Nie jesteśmy pewni czy będziemy się z nim ścigać. Musimy go rozwinąć, to podstawowa sprawa. Im wcześniej zaczniemy, tym szybciej będziemy go mieli. I z pewnością, gdy uda nam się go wykorzystać, sprawi że bolid będzie szybszy.”
25.03.2010 10:17
0
hehe jajcarze :) tak to bywa przy przejsciu kierowcy z jednego teamu do drugiego. nie mowie ze dela rosa ukradl im technologie ale wystarczylo ze szepnal ze jest cos takiego na rzeczy i inzynierowie saubera zaczeli pracowac nad czyms w podobnym stylu:) jednym slowem mogl szepnac slowko inzynierom i ich naprowadzic
25.03.2010 10:26
0
każdy orze jak może
25.03.2010 10:28
0
Pod koniec sezonu kierowcy do sterowania przepływem powietrza używać będą kolan łokci , pośladków i ...
25.03.2010 10:48
0
@sever ......i dodatkowy docisk uzyskają kierując strugę wydostającą się z otworu pomiędzy pośladkami z równoczesnym groźnym warknięciem odbytnicą.....
25.03.2010 10:49
0
Wcześniej czy później wszyscy będą mieli to rozwiązanie jeśli się ono sprawdzi. Moim zdanie FIA nie powinna zezwolić na tego typu projekt.
25.03.2010 11:02
0
4. gonzo - 10/10 :) a na dopalacz obowiązkowa grochówka przed startem ;)
25.03.2010 11:21
0
to może przedni spojler nakładany na buty? kierowca mógł by zmieniać kąt natarcia!
25.03.2010 11:31
0
@6 Grochowki Berni zabroni bo niby oszczednosci:)
25.03.2010 11:49
0
Tak się wykorzystuje wiedzę m.in. doświadczonych kierowców.
25.03.2010 11:59
0
Sauber ma ten dodatkowy wlot powietrza umiejscowiony nad lewym wlotem chłozenia silnika
25.03.2010 13:50
0
No tak tylko jak to ma się do regulaminu który mówi o elementach ruchomych w bolidzie. A to ewidentnie jest element ruchomy skoro można go zamykać i otwierać. Powinni przede wszystkim jednoznacznie zlikwidować ten wpis w regulaminie skoro na to pozwalają
25.03.2010 13:52
0
Wydaje mi się że, znów dadzą ciała!!! Zresztą jak zwykle.
25.03.2010 15:19
0
Nie ma w tym elementów ruchomych to kierowca pełni rolę "elementu ruchomego"
25.03.2010 16:59
0
najbardziej ruchomy to jest niestety regulamin FIA
25.03.2010 17:19
0
FIA to wgl powinno się schować schodzą na psy
25.03.2010 17:38
0
WRC już położyli, a teraz kolejną ukochaną dyscyplinę rujnują.....oby nie było efektu jak w WRC, że zostały 2 fabryczne zespoły, a stało się tak bo na widowiskowości cykl stracił przez FIA, tak modyfikowała regulaminy chcą zredukować koszty, że walka się zrobiła bez sensu i większość odpuściła
25.03.2010 17:50
0
Odszedł doktorek i zespół nabrał życia ;))) Tak trzymać panie Sauber !
25.03.2010 20:42
0
@gonzo pięknie powiedziane
25.03.2010 21:28
0
taaa ciekawe czy pójdą w górę czy spadną :D:D
25.03.2010 22:51
0
Czyżby de la Rosa znowu był "przewodnikiem" tajnych danych?? :D ;)
04.02.2011 19:13
0
Bez sponsorów wygląda jak tajny projekt NASA xD
05.02.2011 16:08
0
mogliby zmienić ten kolor ;/
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się